SETMANA CULTURAL

La nostra Setmana Cultural.

Com bé sabeu enguany treballem les civilitzacions de l’edat antiga. El primer dia vam treballar la civilització Egípcia, per translladoar-nos-hi, hem viatjat amb la nostra màquina del temps fins a aquella època i després hem fet tallers on hem après moltíssimes coses!

El dimarts, la màquina del temps ens porta a conèixer  els Ibers i seguidament vam fer una taller de fang ja que una gran característica seva era que eren uns grans terrissaires.

El dimecres, a Grècia la màquina ens va portar! Per aprofundir aspectes de la civiltizació Grega. Vam descobrir que els teatre era un espai per aprendre, cultural i que hi anaven sovint.Per això,  vam fer un taller de màscares pròpies de l’època i hem dramatitzat llegendes!

El dijous, vam viatjar amb la línia del temps una vegada més i vam conèixer la civilització Romana. Després vam fer una gimcana amb diverses proves que ens van fer aprendre moltíssims secrets d’aquesta civilització!

Mireu, mireu que bé ens ho hem passat!!!

 

 

La Reina Carnestoltes, la reina dels pocasoltes!

Estimades famílies,

La setmana passada vam tenir el gran honor de rebre la Reina Carnestoltes, la reina dels pocasoltes! Juntament amb la seva cort, tots ben engalats, van compartir amb els infants i famílies de l’escola un gran discurs.
Van fer-nos riure molt i van presentar les actuacions dels diferents grups de l’escola que van amenitzar la vetllada de la mà del ball i la gresca!
Faraons i faraones de gatets!
Polis gregues de deus i deesses de l’Olimp!
Romans i romanes desfilant d’emperadors, nobles i soldats!
Egipcis i egípcies de faraones, deus, nobles i escribes!
La festa va concloure al ritme de la música al pati de l’escola.
L’any vinent esperem rebre de nou la xerinola i la tabola!

  


LES CONSIGNES DE LA REINA CARNESTOLTES!

Divendres a l’Escola Virolai van venir els ajudants de la Reina Carnestoltes!

Aquest any estem molt contents perquè ens podem tornar a veure els somriures i volem seguir fent-vos riure a través de les següents ordres.

Voleu conèixer quines són les consignes que haurem de complir durant la setmana!! 

 

STOPMOTION

Aquest trimestre hem començat el taller internivell de plàstica “Stop Motion” on treballarem l’animació a partir d’imatges.

Stop Motion és una tècnica d’animació que consisteix a crear la sensació de moviment d’objectes estàtics mitjançant una successió d’imatges fixes. En aquest taller hem fem una presentació de quines són les claus bàsiques d’aquesta tècnica i han permès als infants a experimentar-la realitzant ells mateixos un treball on:

  • Han dissenyat un guió de l’acció (personatges, escenaris, situació…)
  • Hauran de crear un escenari on es desenvolupi aquesta acció.
  • Desenvolupar les fotos necessàries per dur a terme el muntatge.
  • Per acabar veient en pantalla gran el resultat.

Quan tinguem els resultats us els ensenyarem!!

   

DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

El 30 de gener és el Dia Internacional de la Pau i la No Violència.

A l’escola hem aprofitat aquests dies per treballar amb els infants el tema de la Pau, la no violència, la resolució de conflictes i la convivència.

Aquest dia es commemora la mort de Mahatma Gandhi líder nacional i espiritual de l’Índia, assassinat a trets el 1948 per un integrista hindú.

Mahatma Gandhi

L’objectiu del Dia Internacional de la Pau i la No Violència és l’educació en i per a la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, el respecte als Drets Humans, la no-violència i la pau.

El missatge bàsic d’aquest dia és: “Amor universal, No-violència i Pau”. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra.

Hem elaborat un molinet per recollir els nostres missatges de Pau!

 

HERVÉ TULLET!

Us presentem l’obra artística que hem dut a terme a partir d’un joc de Hervé Tullet. Aquest autor et convida a omplir i tacar cada racó amb colors, provar altres materials i noves tècniques divertides, com pintar amb els ulls tancats! A la classe dels Faraons i Faraones va arribar un joc molt divertit! Vam agafar totes les targetes i les vam preaprar amb dues piles. A partir de les targetes vam seguir les consignes que ens proposava el joc i partir d’aquí vam dur a terme autèntiques obres d’art. Les voleu veure?

AMIC INVISIBLE

Per acabar el 1r trimestre del curs, vam celebrar l’amic invisible a l’aula. Sempre és un moment molt especial perquè implica intriga, curiositat, sorpresa i emoció!

Els dies previs vam compartir els nostres gustos, vam pensar i crear un detall especial i finalment, els vam descobrir plegats.

Les cares d’il·lusió i les abraçades d’agraïment van omplir l’aula de màgia nadalenca. 

COMENCEM EL SEGON TRIMESTRE!

Avui hem començat el segon trimestre a l’Escola Virolai! Hem iniciat la jornada molt emocionant perquè els reis ens han deixat molts paquets: jocs per les classes i pel matí! Ens han agradat molt i avui hem compartit temps jugant-hi plegats! Ara toca cuidar el material perquè ens duri moltíssim!!