ZER

La ZER Atzavara està situada en un àmbit rural a la comarca de l’Alt Camp, pertanyent a la província de Tarragona, al sud-est de Catalunya.

La ZER consta de quatre municipis situats no gaire allunyats entre ells: Alió, Bràfim, Nulles i Vilabella, la seu de les quals és Nulles.

La ZER Atzavara està situada en una zona rural de l’Alt Camp. Són quatre pobles ben comunicats i prop de la capital de la comarca, la ciutat de Valls. Són pobles de carrers estrets i casetes baixes, envoltats de camps de conreu i que tenen poca població.
La ZER Atzavara es va constituir legalment el curs 1989-90, tot i que, quatre anys abans els/les mestres ja es reunien periòdicament amb el suport del CRP de Valls amb l’objectiu de millorar la qualitat de l’ensenyament en unes escoles petites situades en el medi rural, fomentant la col·laboració pel seu millor funcionament. Així doncs, i a partir d’aquest treball comú, es van poder observar característiques especials pel nombre d’unitats i per la continuïtat dels mestres i es decidiren a elaborar un projecte per a la seva constitució definitiva com a Zona Escolar Rural.

La ZER Atzavara la formen quatre escoles públiques que depenen del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Acullen des de l’Educació Infantil (3-6 anys) fins a 6è de Primària (6-12 anys).

Les escoles de la ZER Atzavara estan totes situades en pobles amb pocs habitants i amb activitats econòmiques de l’àmbit rural com l’agricultura i la ramaderia.

Les escoles són petites i amb poques aules, que s’han anat remodelant i ampliant al llarg dels anys donat l’augment del número d’alumnes.