ELS CARGOLS

El dijous 8 d’abril, a l’escola Vidal i Abad de Vilaller, va venir la Laia del CdA de la Vall de Boí a explicar-nos a nosaltres, als alumnes de cicle superior, el cicle vital dels cargols, ja que, en els ecosistemes que tenim a l’aula han sortit caragolets petits.

Primer vam veure dos videos on ens ensenyaven com es reprodueixen els cargols i després com es feia la papilla per a que els cargolets petits obtinguessin el calci necessari per tenir una closca forta i resistent.

Després de veure els vídeos i d’estar-los comentant, vam fer la papilla que consistia en triturar les closques d’ou netes i seques, a continuació, s’afegia farina i pa ratllat. I finalment, es feia una pasteta barrejant-ho tot amb una mica d’aigua. Quan es tenia tot ben barrejat, s’obria la caixa dels ecosistemes i, se’ls ficava aquesta papilla per diferents llocs i així els cargolets se la poden menjar.