El projecte “Cultivem el futur” obté el segon premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica.

Els alumnes de l’Escola Vidal i Abad de Vilaller han aconseguit enguany un hort per a l’escola i per al poble i, com a projecte del Cicle Formatiu d’Educació i control ambiental de l’Institut El Pont de Suert, es va proposar acompanyar-los en la transició cap a un nou model d’interacció d’agricultura-societat concretant-lo en una sèrie de tallers d’educació ambiental. La urgència de l’acció sobre la crisi climàtica els va portar a pensar en els límits de la sobirania alimentària en l’àmbit local proposant un model d’agricultura sense combustibles fòssils i positiu en petjada de carboni.

Al petit hort de l’escola rural de Vilaller, la canalla ha conreat i degustat verdures ecològiques i de varietats locals i ja es troba plantat i encoixinat de nou per a l’hivern. A més a més el projecte conjunt amb el Cicle formatiu, amb el nom “Cultivem el futur”, ha rebut el segon premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica que concedeixen anualment la Generalitat de Catalunya i l’Associació Vida Sana. Els altres agents implicats en el projecte, l’Ajuntament de Vilaller, l’AMPA de l’escola, les Maduixes Siscarri i l’Associació Amics de l’Observatori de Llesp, es fan partícips d’aquest premi.