DIA MUNDIAL DELS OCELLS A L’ESCOLA

El 21 d’octubre vam celebrar el Dia Mundial dels Ocells a l’escola d’Espluga de Serra amb activitats sobre els ocells i un taller per fer menjadores.

Durant tota la tarda de dilluns vam fer activitats diferents relacionades amb els ocells. Per fer-les va venir la Maria, que ja ens havia fet un taller de reciclatge, amb una altra noia. El primer que vam fer és seure totes a fora al pati i, entre totes, anar definint què és un ocell i les seves característiques. Ho vam fer a través de fotografies i amb la participació de tothom. Després vam poder escoltar diferents ocells a través d’una aplicació de mòbil, encara que també vam poder escoltar els que teníem a la vora de l’escola. Un cop acabat això, vam fer tres grups i vam estar practicant com fer servir els prismàtics i com conèixer les diferents espècies que havíem estat comentant abans. A la Terreta en tenim moltes, per exemple la mallerenga blava, la mallerenga carbonera, el pit-roig, el corb, la garsa, el pardal, el pica-soques… A continuació, en silenci vam anar pel pati observant els ocells del nostre entorn. Per últim, vam entrar i vam fer dos menjadores: la primera enfilant cacauets en un fil i la segona posant diferents aliments en una bosseta de reixa per penjar-los al pati.

Va ser una tarda molt interessant i esperem veure molts moixons menjant en les menjadores que els hem fabricat.