Conte dels ocells a l’escola Vidal i Abad

La Laia i el César formen part de l’equip del Camp d’aprenentatge de la Vall de Boí que és un servei educatiu del Departament de la Generalitat.

El dilluns 25 de març ens van visitar a l’escola Vidal i Abad de Vilaller per descobrir a través d’un conte curiositats sobre els ocells més comuns que tenim al voltant del nostre entorn natural.

L’objectiu d’aquesta activitat és fomentar l’escolta, l’observació i la descoberta de la seva interacció del medi. Els alumnes per fer aquesta activitat previament l’han preparat realitzant una sèrie de preguntes i veient una sèrie de vídeos sobre ocells i menjadores.

L’activitat s’ha desenvolupat principalment en dos parts. La primera part, la Laia i el César, han explicat un conte sobre els ocells als alumnes de cicle mitjà. Ha estat un conte molt didàctic perquè hem pogut conèixer molts tipus d’ocells i també les seves característiques. La segona part ha estat més pràctica i els alumnes amb l’ajuda de la Laia i el César han fabricat menjadores per als ocells.

Per fabricar aquestes menjadores, els alumnes previament han portat els materials necessaris per construir-les. Entre aquests materials havia tetrabrics de cartró, ampolles de plàstic, fustes, pals i reixes. Una vegada que han estat construides, els alumnes han pintat la part exterior de la menjadora i han posat una corda per poder penjar-les en un lloc alt.

Amb el conte, els alumnes han après a descobrir hàbits i curiositats dels ocells i amb la fabricació de les menjadores han après a conèixer les necessitats nutritives dels ocells durant les èpoques de més escassetat d’aliments.

També han pogut desenvolupar la seva creativitat a l’hora de construir la menjadora i saber quins són els aspectes tècnics que cal respectar per a que sigui atractiva i útil als ocells.

Els alumnes de cicle mitjà s’ho han passat molt bé durant les dos hores de la tarda del dilluns i segurament que recordaran sempre com es construeix una menjadora i els ocells que poden utilizar-la.