CARNESTOLTES A L’ESCOLA!!!!!

El dia 27 de febrer del 2019 vam celebrar el Carnaval a l’Escola d’Espluga de Serra. Va ser una setmana diferent i divertida i vam celebrar la festa d’una manera original.

Divendres dia 22 va arribar una carta del Carnestoltes on deia que començava la setmana més divertida de l’any i on ens deia que el dilluns tothom hauria de venir a l’escola en pijama. D’aquesta manera va començar la setmana. Tothom, mestres i alumnes vam venir molt còmodes amb els nostres pijames i bates.

El dimarts vam posar-nos algun complement del nostre sexe oposat, per exemple les noies una barba i els nois una faldilla. No vam estar gaire d’acord amb aquesta consigna del Carnestoltes, així que de ben segur que l’any que ve ja no ens la tornarà a demanar.

Dimecres va ser el gran dia. Prèviament tots els i les alumnes vam estar preparant unes activitats relacionades amb les emocions per fer juntament amb els pares la tarda de Carnaval. Així, ens vam dividir en quatre grups: alegria, por, fastig i calma; i cada grup va preparar activitats relacionades amb aquella emoció. Aquella tarda, un cop van haver arribat els pares, vam fer dos grups formats per alumnes, mestres i pares. Primer vam fer les activitats d’alegria i fàstig:

• Alegria: les activitats van consistir en ballar en parelles, dir acudits i passar-ho bé amb la música i el confeti final fet de paper reciclat.
  • Fàstig: dins d’unes capses hi havia objectes o materials diversos i calia introduir la mà sense mirar per tocar i endevinar què era allò. Algunes van ser realment fastigoses!

Una vegada feta aquesta primera part, vam pujar cap a l’escola i allà ens vam tornar a distribuir en la por i la calma:

• Por: després de veure un vídeo sobre una història de por d’una escola, en petits grupets havíem d’anar en un passadís fosc on passaven coses… llums, sensacions… Quina por!
  • Calma: allà amb música relaxant, mocadors i matalassos vam poder gaudir de massatges i uns moments relaxants ben bons.

Una vegada feta la gimcana, tothom va poder menjar coca i beure suc mentre xerràvem i ens ho passàvem d’allò més bé.

Dijous vam venir tots disfressats d’estrelles de Hollywood, alguns de personatges de pel·lícules i altres de famosos.

El divendres, últim dia de la setmana de Carnaval, els alumnes que no participen a l’Esport Blanc i que eren a l’escola van poder pintar-se la cara entre ells i acabar la setmana fent activitats junts tota la tarda.