Ja fa unes setmanes que hem encetat un nou curs a la ZER. Aquests dies hem tornat a fer vibrar les parets de les nostres escoles amb nous vincles, bones sensacions i grans idees i propòsits.
Encetem el curs 2024-2025 amb molta il·lusió i ganes de seguir progressant tant a nivell personal com acadèmic. Els infants i les mestres hem reprès la rutina i ens hem plantejat nous propòsits de la mateixa manera que fem quan comença un nou any. De fet, no podem negar que per a nosaltres, ara comença tot de nou.
A Freixinet hem començat el curs amb menys nens i nenes perquè molts companys i companyes ja són a l’institut i ja no ens acompanyen. Tenim noves mestres: dues Annes, la Maria Àngels, l’Esteve i la Sandra. També tenim un nou company, el Nico que fa poc que s’ha instal·lat a Su amb la seva família. Estem esperant que comencin les obres per acollir infants del primer cicle, però sembla que va per llarg. Durant les obres ens haurem d’instal·lar al local però un cop acabin tindrem una escola ben xula. El primer dia ens vam retrobar tots i totes i vam conèixer les noves mestres i ens vam retrobar amb les que ja coneixem. Per començar el curs vam fer un acròstic amb la paraula FREIXINET amb unes lletres de fusta pensant paraules boniques que ens recordessin la nostra escola. Ens fa una mica de pena que l’estiu hagi acabat però tenim moltes ganes de començar aquest nou curs.
L’inici de curs a l’escola de Lladurs ha estat fenomenal, els i les mestres ens han donat una gran rebuda amb música i confeti. A l’entrar vam veure moltes cares noves, però també vam descobrir el lema d’aquest any: UNA ESCOLA QUE DANSA AMB CADA BATEC. També vam escriure els nostres propòsits en uns avions de paper i els vam fer volar ben amunt. Vam jugar, xerrar i sobretot ens vam divertir.
Aquest inici de curs va ser fantàstic i esperem que sempre sigui així perquè som com una petita família que sempre es fa costat.
A l’escola Aiguadora vam tenir un inici de curs intens i emocionant. Els i les mestres ens van fer una gran rebuda amb un cartell ben maco que deia BENVINGUTS! Ens vam retrobar tots els companys fent-nos grans abraçades. Al pati vam fer jocs divertits on participàvem petits i grans i en diferents grups, vam descobrir dues paraules amb lletres molt grans que definien el què volem que hi hagi aquest curs a l’escola Aiguadora: IL·LUSIÓ i COMPANYERISME, que les hem penjat a un mural ben gran al passadís de l’escola, juntament amb els desitjos que per aquest curs tenim cadascun de nosaltres. Ah! També tenim nous mestres molt simpàtics! L’Esteve, Laura i Montse.
Desitgem que sigui un curs fantàstic i meravellós i que tots siguem ben feliços!!
A Llobera aquest curs hem arribat amb ganes d’aprendre i amb ganes de retrobar-nos amb els amics i amigues. Ens tornem a sentir com una llopada i ens estimem com una familia que ara s’ha fet més gran. Hem retrobat els jocs al pati i ja ens n’hem inventat alguns de nous.
Aquest curs han entrat tres nous infants petits, molt alegres i simpàtics, el Max, la Noa i la Tura i ja sembla que faci temps que són a l’escola, cap d’ells s’ha enyorat.
A grans ja estem treballant i aprenent milers de coses noves i posem el “cervell” en marxa. Algunes i alguns de nosaltres ja hem arribat al grup de grans i n’estem contents. També hem començat a dinar tots junts al menjador i el menjar és força bo.
A Llobera arribem i les Conferències ja engeguem; les hem preparat durant l’estiu i ja tornem a fer presentacions dels nostres temes com a grans experts i expertes. Vaja, tot un curs iniciat que ens sembla que serà divertit, savi i ple de grans bons moments!
A l’escola de Sant Climenç hem començat un nou curs amb molta il·lusió i algunes novetats. Els tres alumnes grans ja són a l’institut, però som 7 perquè la Joana ha començat I3. Tot i ser petita, quanta energia i alegria que ens aporta! El primer dia vam trobar l’escola ben blanca i pintada, i vam descobrir un llibre anomenat “Soc d’un poble”. Seguint la història del conte vam plantar unes llavors i esperem que d’aquí a unes setmanes creixin flors. També vam conèixer l’Helena, que serà la nostra tutora de primària, i vam retrobar-nos amb la Núria, que serà la mestra d’infantil i la nova directora de la ZER. També tindrem la Laia de música, l’Esteve a Educació Física (quan anem a Llobera), la Núria de religió, la Sandra d’anglès i la Rosa al menjador. Quin curs més emocionant que ens espera!!!
Un nou curs ha arrencat a l’escola d’Ardèvol. Els primers dies van ser molt emocionants perquè vam conèixer els nous mestres i la nova mestra. També ens vam retrobar amb les mestres i amb els companys i companyes habituals que teníem moltes ganes de veure.
Per altra banda, hem trobat a faltar als amics que han marxat a l’institut i a una altra escola.
Una altra cosa a destacar és que els infants de la Llar d’infants s’han fet grans i la majoria han passat a Educació Infantil. Això ha fet que les Flors i les Llavors vagin juntes i els Fruits (els i les grans) tinguin tota una aula per ells sols. Tot i això, seguim estant junts perquè les aules estan de costat i sempre que podem compartim moments.
La dinàmica del primer dia d’aquest any va ser “El fil d’estiu” on cadascú explicava amb fotos i objectes el més destacat del seu estiu.
Ens ha agradat molt començar l’escola però, no ens enganyem, trobem a faltar les vacances!
A La Coma ens hem retrobat, els deures han tornat i les coses han canviat.
Els infants hem començat el curs coneixent les noves mestres que han arribat. Son l’Esteve, l’Aïda i la Violeta, la nova directora de l’escola.
A l’hora de dinar el menjar no ha millorat, però l’hora del pati pels nens i nenes és el millor i poden riure, cridar i ….molt més!
Tenim un veí molt simpàtic que quan tirem les pilotes al seu pati ens les rescata i en les torna amb molta paciència.
Una novetat que ens agrada molt és que a l’entrar i al sortir de l’escola ens saludem segons com ens sentim en aquell moment.
De vegades trobem a faltar l’estiu i les mestres de l’any passat, però creiem que aquest curs serà divertit i emocionant.
Com podeu veure, arrenquem amb ganes i aquest curs tenim molt a dir!
Estigueu atents a l’InfoZer i afanyeu-vos a baixar l’aplicació Telegram, si encara no ho heu fet, i a seguir-nos; valdrà la pena!
Equip de redacció: Els infants de la ZER

