VídeoMat 2020

“Quant triga a formar-se una columna dins d’una cova?” és el repte, amb caràcter interdisciplinari i competencial, que l’alumnat de Cicle Inicial i tercer ha portat a terme.

Aquest vídeo es presenta com a producte final del projecte realitzat al llarg d’un trimestre, en el qual l’alumne/a ha sigut el/la protagonista en el seu procés d’ensenyament-aprenentatge i l’aprenentatge cooperatiu la base en tot moment.

L’objectiu d’aquest ha sigut apropar a l’alumnat a unes de les meravelles que habiten al seu voltant més proper, les Coves Meravelles, des d’una perspectiva de bellesa i respecte i relacionar i fer ús de les matemàtiques per poder donar resposta al repte presentat.

Per tal d’assolir aquesta fita, els nens i nenes han hagut de posar en marxa diferents continguts clau matemàtics com són, entre altres: magnituds mesurables i tècniques i instruments de mesura, el significat i propietats de diferents operacions i les seves relacions i el càlcul mental i algorísmic.

A més, al tractar-se d’un projecte interdisciplinari s’han posat en funcionament competències de diferents àmbits curriculars. Entre ells destaquem l’àrea de llengua catalana a partir de la comprensió, interpretació i interacció oral i l’àmbit de coneixement del medi a través d’un treball cooperatiu que dóna pas al plantejament de preguntes sobre el medi, ús de cerca de dades i anàlisi de resultats per trobar respostes. També ha tingut rellevància la interpretació  del present a partir de l’anàlisi de canvis i continuïtats al llarg del temps presentat i treballat a través del mètode científic.

Així doncs, a partir de la curiositat i interès els nens i nens han pogut viatjar a un lloc indescriptible, les Coves Meravelles, i engegar diferents continguts, capacitats i actituds per donar resposta al repte presentat, produint així un aprenentatge significatiu.