Un Nadal que brilla amb llum pròpia: Tecnologia i Creativitat a la classe dels grans

Arribem al final d’aquest primer trimestre i no podríem estar més orgullosos de tot el camí recorregut. Han estat setmanes de molta feina, descobertes i, sobretot, de créixer junts. Per acomiadar-nos abans de les vacances de Nadal, volem compartir amb vosaltres un projecte que ens té especialment il·luminats.

A la classe dels grans hem volgut donar una volta a la tradicional postal de Nadal, transformant-la en un autèntic repte STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques). Enguany, els nostres alumnes han hagut de fer servir l’enginy per crear postals interactives amb llum.

Com ho hem fet? Utilitzant cinta de coure conductiva, petits llums LED i piles de botó, hem creat un circuit elèctric tancat que s’activa en prémer un punt de la postal. El resultat final ha estat una felicitació única que s’il·lumina en prémer-la, combinant l’expressió artística amb el pensament científic.

Ha estat fascinant veure les cares de satisfacció quan, després de revisar les connexions i polir els detalls, la postal s’ha encès per primer cop.

Us deixem amb un tastet visual de l’experiència i l’explicació dels propis protagonistes. Aprofitem l’ocasió per desitjar-vos un Bon Nadal i un feliç any 2026 ple de moments brillants. Ens retrobem al gener amb més energia que mai!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>