Fem música!

Durant el segon trimestre hem estat treballant el llenguatge musical amb l’alumnat de primer a tercer de la ZER. Ho hem fet a través d’audicions i cançons i de forma lúdica.

Tots han après una cançó de l’hivern. Els de tercer l’han acompanyat amb els instruments de placa (xilòfons, metal·lòfons i carillons) seguint les notes projectades a la PDI, i els de primer amb els boomwhackers i les campanes per reforçar les notes noves apreses.

Altres activitats han consistit en acompanyar rítmicament dues audicions: Viatge amb trineu de Leroy Anderson i el Can-can de Jaques Offenbach. Aquesta última s’ha treballat com a cloenda després d’endinsar-nos en alguns fragments del Carnaval dels animals de Camille Saint-Saëns. Aquest compositor va fer una paròdia del Can-can de l’opereta “Orfeu als inferns” de Jaques Offenbach. El Can-can, de ritme ràpid, Saint Saëns el converteix en un Can-can que pot ser ballat per unes tortugues, amb un ritme molt més lent. L’alumnat va poder escoltar les dues obres i comparar-les. Finalment, van acompanyar amb els instruments de percussió l’obra d’Offenbach.

Clicant els dibuixos podreu veure una mostra de les activitats.