El 25 N a la Zer

Les 3 escoles de la Zer Riuiserra ens hem sumat un any més a la jornada reivindicativa del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones. És per això que al llarg de la setmana prèvia al 25 de novembre hem dut a terme diferents accions a les nostres escoles, amb l’objectiu d’aprofitar aquesta data per reflexionar sobre la necessitat immediata d’actuar i implicar-nos de manera col·lectiva en la lluita contra la violència masclista.

Enguany, tota la Zer ha ficat el focus en desmuntar els anomenats estereotips de gènere. Així, per exemple, hem reforçat que la roba ni els colors tenen gènere, que les joguines tampoc poden classificar-se en joguines per a xiquetes i joguines per a xiquets, que ni l’esport ni els oficis poden diferenciar-se per qüestions de gènere… Totes les classes han treballat i omplert els passadissos amb murals i informacions relatives a la diada. Els grans de Paüls i de Benifallet han aprofitat l’ocasió per fer uns vídeos i denunciar aquesta “normalitat” social. A sota de l’article podeu accedir als seus enllaços corresponents. Mireu-los! Segur que us faran reflexionar molt!

A més a més, els grans dels tres centres han llegit un manifest promogut per a l’ocasió, que també podeu trobar en aquesta entrada. A continuació, ens vam pintar les mans de color lila i vam fer una rotllana, acte simbòlic i reivindicatiu del dia.

A l’escola volem lluitar per una societat lliure i igualitària i entenem que aquesta lluita ha de ser diària. Cridem ben fort que volem una societat lliure de masclisme!

VÍDEO PAÜLS

VÍDEO BENIFALLET