De camí a la final del CLVA!

Cada curs, els tres centres de la ZER Riu i Serra participem en el Certamen de Lectura en Veu Alta (CLVA), una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana amb la col·laboració del Departament d’Educació i Formació Professional. Aquesta proposta vol promoure la lectura en català i animar els infants i joves a llegir en veu alta, treballant l’expressió oral i la seguretat davant del públic.

Va ser el dia 6 de febrer quan, a nivell intern de centre, es va fer la selecció de l’alumnat que participaria en les diferents categories del certamen com a representant de l’Escola de Benifallet. Finalment, i després d’escoltar la lectura dels xiquets i xiquetes des de 3r fins 6è de primària, el claustre del centre va seleccionar els següents alumnes per participar als quarts de final a Tortosa.

Finalista Grumets Vermells: Eirian Vidal Aleknaité         Suplent: Iraide Roca Merlos

Finalista Grumets Verds: Ona Beltran Salaet                      Suplent: Nahia Vizcarro Margalef

Un mes després, durant la primera quinzena de març, van tenir lloc les Semifinals del XXII CLVA a la Sala d’Actes dels Serveis Territorials a les Terres de l’Ebre. Alumnes, famílies i mestres ens vam reunir per gaudir d’una jornada “lectora”, plena d’il·lusió i nervis fins l’últim moment. 

L’Eirian i l’Ona van resultar guanyadors en les seves respectives categories i, per tant, mereixedors de passar a la següent fase: la Final Territorial. Aquesta es celebrarà a l’Institut de l’Ebre (Tortosa) el proper dia 20 d’abril de 2026.

Des d’aquestes línies volem donar l’enhorabona a tots els lectors participants de la ZER pel seu esforç i entusiasme i desitjar molta sort als finalistes territorials en la lectura de demà dilluns.

A continuació, podeu veure un vídeo resum del certamen.

 

 

 

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut