Apadrinem un hort, curs 23_24

Com ja sabeu, l’escola va engegar fa dos cursos el projecte “Apadrinem un hort” i enguany arribem a la tercera edició. Gràcies a la generositat de Santiago hem fet realitat un projecte que s’ha anat consolidant poc a poc. Durant tot el curs escolar, l’alumnat de l’escola passarà per l’hort i aprendrà a utilitzar l’aixada i altres estris. Els verbs solcar, regar, plantar o sembrar i collir formaran part del nostre vocabulari. Esdevindrem, així, petits pagesos i pageses de la mà de Santiago que ens donarà consells i motius per estimar la terra i respectar la natura.

A banda de l’hort de Santiago també tenim un petit hortet al pati de l’escola, un raconet on petits i grans experimentem i li donem un sentit Steam a l’experiència. Així, l’any passat, per exemple, vam pensar i dissenyar un sistema de reg per a ser més eficients i sostenibles i alhora, poder regar durant els períodes que l’escola roman tancada per festes o vacances.

A dia d’avui, els grans de l’escola ja han preparat l’hort de Santiago per començar a plantar i també tenim l’hortet de l’escola a punt. De fet, ja hauria d’estar tot plantat però la pluja de la setmana passada ens ha fet variar el guió. Benvinguda pluja, però!

Us deixem amb un vídeo on podeu veure que bé ens ho passem en aquests dos espais. Fins aviat.