Anem a la Vall

Aquest març, hem pogut gaudir de la visita a la finca ecològica La Vall de Benifallet, travessada pel riu Canaletes.

Aquesta sortida ha estat promoguda pel Programa Escolar de Consum de fruites, hortalisses i  llet de la Generalitat de Catalunya.
A partir d’un joc, l’alumnat ha pogut entendre el concepte de malbaratament alimentari. També, ha tingut l’oportunitat de conèixer els beneficis del consum diari de fruita i verdura, i saber en què consisteix el consum de proximitat.

Durant la visita a l’explotació, hem pogut observar què és la rotació de cultius i com es realitzen els cultius ecològics. Una de les característiques diferencials d’aquests és que es desenvolupen al seu ritme, respectant els cicles naturals i absorbint lentament els nutrients que els aporta el terreny. Els adobs que s’utilitzen són tots orgànics i de proximitat.

Per acabar, ens hem emportat cadascú un planter de col Kale que cada xiquet/a podrà plantar-lo al seu hort.