25N. DIA INTERNACIONA CONTRA LES VIOLÈNCIES MASCLISTES ENVERS LES DONES

Tot seguit, us adjuntem el MANIFEST que hem llegit als patis de la nostra ZER, igual que s’han llegit manifestos similars a moltes escoles de tot el territori i de Catalunya. Per combatre les VIOLÈNCIES MASCLISTES és essencial EDUCAR els nostres INFANTS des de ben petits.

A sota del manifest, podeu veure el vídeo que hem gravat a la classe dels grans. De ben segur que ens farà reflexionar!

MANIFEST 25N – DIA INTERNACIONAL DE L’ELIMINACIÓ DE LES VIOLÈNCIES MASCLISTES CONTRA LES DONES

El dia 25 de novembre de 2023 commemorem el Dia Internacional de l’Eliminació de les Violències Masclistes contra les Dones i volem que totes les accions i tots els actes al voltant d’esta data s’estenguen a tots els dies de l’any. La lluita per una vida lliure de violències ha de ser diària!

En un món cada cop més accelerat i canviant hi ha, però, estructures que es resistixen a canviar, com ara les causes que provoquen tots els tipus, formes i àmbits de les violències masclistes.

No podem continuar consentint que les joves i les dones visquen amb temor, amb la llibertat coartada per l’amenaça de ser agredides per homes. Per desgràcia, des del gener de 2023 hi ha hagut 93 feminicidis a l’Estat espanyol, és a dir, 93 dones assassinades per homes, 22 als Països catalans. Cada dia a Catalunya es denuncien 12 agressions sexuals. Això no es pot tolerar!

Malgrat que els assassinats continuen, veiem que la societat vol avançar. En parlem a les escoles, se’n parla a la tele, a les llars, a tot arreu!, perquè volem acabar amb el masclisme!

A dia d’avui la societat identifica i visibilitza totes les violències masclistes, però encara queda un llarg camí per a conscienciar tothom sobre per què és important el feminisme. Hi ha encara massa gent que reacciona malament, nega el que passa i té una actitud defensiva quan li parlen d’estos temes.

El feminisme no és per a res el contrari que el masclisme. El masclisme és el conjunt d’idees, actituds i pràctiques basades en la creença que els homes són superiors a les dones. En canvi, el feminisme lluita per un món on les dones siguen considerades igual que els homes: a casa, a la faena, als esports, a tot arreu!

A escola volem lluitar per una societat lliure i igualitària, per això cridem ben fort:

VOLEM UNA SOCIETAT LLIURE DE MASCLISME!!!