#100tífiques

El passat dijous dia 11 de febrer ens va visitar telemàticament la Bàrbara Baraibar, científica i investigadora de la Universitat de Lleida.

Per tercer any consecutiu, el dia 11 de febrer, coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, més de dues-centes escoles vam tenir l’oportunitat de connectar i conèixer a més de 400 investigadores del món de l’empresa, centres de recerca i universitats del territori català.

En aquest projecte, les investigadores visiten un centre educatiu, aquest any de forma telemàtica per l’actual situació de pandèmia, i xerren amb l’alumnat d’aules de 6è de primària i de secundària.

“100tífiques” és una iniciativa de la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institut for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Els objectius del programa són els de fomentar l’impuls de vocacions STEAM, especialment entre les nenes, visibilitzar el paper, històricament poc reconegut, de les dones científiques, impulsar vincles i dinàmiques col·laboratives entre científiques dels sistema públic i del privat; i també amb altres directives d’empresa i prescriptores de les polítiques públiques i per últim, potenciar la connexió i interacció de cinetífiques i ciutadanes, tot vertebrant accions bidireccionals.

L’alumnat va fer un treball previ tot responent un qüestionari sobre com s’imaginaven a la Bàrbara Baraibar així com també van preparar un conjunt de preguntes per fer-li. El dia de la visita telemàtica, la Bàrbara Baraibar i la classe dels grans de l’escola Sant Jordi ens vam connectar amb una videoconferència i ella ens va explicar el que  fa a diari. També ens va explicar la seva trajectòria com a científica i investigadora. Per acabar, l’alumnat li va fer algunes preguntes sobre la seva tasca. En aquest enllaç podreu visualitzar la seva pàgina web amb fotos, on explica els projectes i estudis que està realitzant.