Projecte final dels Planetes

Durant el segon trimestre, com ja sabeu, els menut de l’escola d’Aldover hem estat estudiant els planetes. Per a fer-ho hem fet un projecte.

El treball per projectes és una metodologia que permet a l’alumnat pensar, investigar, aprendre dels seus errors, dels companys i d’aquesta manera fomentar el ser crítics.

La metodologia emprada  per fer el treball per projectes a l’educació infantil segueix el següent esquema:
1. S’escull un tema.
2. Es cerquen els coneixements previs, “Què sabem?”
3. Es plantegen els temes que es volen descobrir, “Què volem saber?”
4. Es comença a buscar informació per resoldre els reptes plantejats.
5. Es crea un mapa conceptual o índex de treball. Es reflexiona contínuament sobre el “què hem après” i “com ho hem après”.
6. Es posa en comú els aprenentatges realitzats i es va construint una xarxa de continguts.
7. Al llarg del projecte van sorgint contínuament nous temes per descobrir i els tractem segons els interessos de cada grup classe.
8. El projecte finalitza amb un dossier que recull les diferents experiències, vivències, activitats, reflexions, fotografies… que s’han anant desenvolupant al llarg del propi projecte i en aquest cas amb un lapbook.