Avui, 13 de febrer, els alumnes de 3r i 4t de primària han gaudit d’una fantàstica jornada a l’aire lliure jugant a birles. En un entorn privilegiat, envoltats de natura i amb el mar de fons, han descobert aquest joc tradicional que combina destresa, concentració i diversió.
L’activitat ha començat amb una explicació de les normes bàsiques i una demostració pràctica. Un cop preparats, els nens i nenes s’han organitzat en els grups establerts i han començat a llençar el birlot amb entusiasme, intentant fer caure el màxim nombre de birles possible, menys una, ja que la màxima puntuació (10 punts) s’aconsegueix tombant 5 birles. Els crits d’alegria i els somriures han estat presents durant tota l’activitat.
Aquesta sortida ha estat una gran oportunitat per fomentar la cooperació i el joc en equip, alhora que els alumnes han pogut conèixer una part del nostre patrimoni cultural. Sens dubte, ha estat una experiència enriquidora que de ben segur voldran repetir!
Al final de la jornada, després de 35 llançaments amb 2 birlots per jugador/a, hem fet el recompte de punts. La classificació final ha estat la següent:
🥇 1r classificat: GRUP 5 – 107 punts
🥈 2n classificat: GRUP 3 – 70 punts
🥉 3r classificat: GRUP 2 – 64 punts
🏅 4t classificat: GRUP 4 – 60 punts
🏅 5è classificat: GRUP 1 – 56 punts
Un agraïment especial al Valentí per l’explicació i la cessió del material, que ens ha permès gaudir encara més d’aquest joc tradicional.
📸 Us deixem algunes imatges per recordar aquest dia tan especial! (Cliqueu sobre la imatge següent).



