TALLERS SOBRE BIOLOGIA MARINA

Des de l’empresa Plàncton Diving, ubicada a l’Ametlla de Mar, van oferir a la biblioteca d’Alcanar la possibilitat de dur a terme uns tallers relacionats amb la biologia marina de la zona.

Els tallers realitzats avui per als alumnes de 4t i 5è han estat els següents:

• “Toca-toca”: En un petit espai de sorra, els alumnes havien de buscar diferents restes d’animals marins. Quan les trobaven, el monitor els preguntava què eren i, després, explicava les seves característiques i les relacions de simbiosi que tenien entre elles.

• “Observem al microscopi”: Hi havia una safata amb diverses restes d’animals i vegetals. Els alumnes havien de triar quin element volien observar al microscopi per poder veure’l amb més detall. Un cop observat, el monitor els explicava què era.

• “Reconeixem els sons del mar”: Amb un altaveu, el monitor reproduïa sons relacionats amb l’ecosistema marí. Els alumnes havien d’endevinar de què es tractava i, una vegada finalitzats els sons, havien de resoldre una sèrie d’endevinalles.

A més a més, cal destacar que al final de la sessió ens han ensenyat la closca d’una nacra, animal que està en perill d’extinció i que es troba per les nostres platges. L’alumnat s’ho ha passat molt bé i ha mostrat un gran interès durant els tallers. Ha estat una experiència molt enriquidora per a tots ells.

Volem agrair tant a l’empresa Plàncton Diving, com a la biblioteca d’Alcanar i les Cases d’Alcanar, per pensar amb nosaltres a l’hora de realitzar aquests tallers.

Podeu veure més imatges clicant a la següent fotografia: