Aprofitant que a classe l’alumnat de 6è, a l’àrea de medi, està estudiant la funció de nutrició, en aquest moment més en concret l’aparell respiratori; i aprofitant que el passat dilluns va ser el dia Mundial de la Reanimació Cardio Pulmonar (16 d’octubre), s’ha cregut oportú fer un taller sobre RCP i DEA (Desfibril·lador Extern Automàtic). En aquesta edició també ha realitzat el taller l’alumnat de 5è.
En anterioritat es va demanar al caporal de bombers, formador en cursos de primers auxilis i natural d’Alcanar Jordi Bort, si podia realitzar aquest taller, com ha realitzat molt amablement en cursos anteriors. Va acceptar la proposta i el dimecres 18 d’octubre a la tarda, va portar els ninos i un desfibril·lador d’entrenament, material necessari per als cursos que imparteix de primers auxilis.
Abans de la seva visita, a classe vam llegir les instruccions i vam visualitzar alguns vídeos de quan i com es realitza la RCP o s’utilitza el DEA.
A la tarda al pati interior vam realitzar la sessió més pràctica, on vam aprendre a com portar a terme:
- Posició lateral de seguretat (Quan una persona està inconscient però respira).
- Maniobra de Heimlich (quan algú s’ennuega), tant adults com a infants.
- RCP i DEA (Quan una víctima està inconscient i no respira).
Així com els protocols previs que s’han de realitzar abans d’alguna d’aquestes intervencions (comprovar l’estat de la víctima, trucar al 112 i què s’ha de dir, començar les primeres atencions fins que arribin els professionals sanitaris).
Des de l’escola Marjal agraïm la col·laboració per part de Jordi Bort, per les explicacions i la cessió del material. D’aquesta forma l’alumnat ha pres consciència de la importància de conèixer l’anatomia humana i algunes tècniques de primers auxilis que poden salvar vides. Gràcies.
A continuació si cliqueu a la imatge següent podreu veure algunes fotos de les pràctiques realitzades ahir:



