Un any més, l’Escola Marjal participa en la iniciativa de l’Esport Blau, una activitat que combina esport, natura i aprenentatge. Aquesta proposta, que ja arriba a la cinquena edició al nostre centre, s’adreça a l’alumnat de 5è de primària i forma part de les sessions d’educació física del tercer trimestre.
🪢L’objectiu principal de l’Esport Blau és introduir els infants al món de la vela, fomentant valors com el treball en equip, la responsabilitat, el respecte pel medi marí i la superació personal.
L’activitat es desenvolupa en deu sessions:
-
Una sessió teòrica, a l’aula, on l’alumnat aprèn les parts del vaixell, els vents, les normes bàsiques de seguretat i el funcionament de la navegació.
-
Nou sessions pràctiques, al mar, on poden posar en pràctica tot allò après i gaudir de l’experiència de navegar en vaixell de vela.
⚓ És una oportunitat per enfortir els lligams amb el territori. Les pràctiques es duen a terme al port de les Cases d’Alcanar, un entorn privilegiat que ens connecta amb les arrels marineres del nostre poble. A través d’aquesta activitat, l’alumnat descobreix el valor del patrimoni natural i la cultura local, alhora que aprèn a respectar i estimar el medi marí que ens envolta.
🤝 Aquesta proposta és possible gràcies a la implicació de tota la comunitat educativa: AFA, Ajuntament, Club Nàutic Cases d’Alcanar, Federació Catalana de Vela i Escola Marjal. L’Esport Blau és un exemple de com, treballant plegats, podem oferir experiències significatives i transformadores als nostres infants.
🎥 Us convidem a veure el vídeo adjunt ➡️ ESPORT BLAU, que recull l’origen i alguns dels millors moments de totes les edicions. També reflecteix l’esperit i la passió que desperta l’Esport Blau entre els nostres alumnes.
💙 Endavant, mariners i marineres del Marjal!


