LES ÀNIMES AL BOSC

El passat divendres, els infants de l’escola vam fer una proposta artística al bosc que ens va fer connectar amb la natura i amb nosaltres mateixos des d’un punt molt especial.

Vam començar aprenent una cançó africana anomenada “Sikolaeko”, que, a més, vam acompanyar amb la percussió de picar dues pedres. Després, vam explicar la següent llegenda:

En una tribu de l’Àfrica, les persones que hi formaven part plantaven un arbre quan algú naixia. La família decorava el tronc d’aquell arbre amb figures de fang i elements de la natura, ja que es creia que només així aquell arbre estava connectat espiritualment amb aquella persona o animal. Al morir,  quedava l’ànima a l’arbre i era una manera de poder sentir més a prop a l’ésser estimat, inclús d’ arribar a comunicar-se energèticament.

I així vam fer, cada infant va pensar en un ésser estimat proper i el va representar  lliurement en un arbre utilitzant fang, pedres, troncs, fulles, etc. Un cop acabada la producció, tot el grup vam fer una passejada mostrant i explicant el que havien fet.

Ara tenim les nostres “ànimes al bosc” i podem anar a visitar-les sempre que vulguem i compartir-la amb les nostres famílies. D’aquest diàleg emocional i natural hem realitzat dibuixos, pintures i petites escultures que formen part de la mostra artística.

Va ser un matí ple d’energia i llum i per això ho volem compartir amb tots/es vosaltres.

Alumnes de l’escola l’Alzinar.

Fotografies de l’experiència de bosc