TALLERS EDUCACIÓ SEXUAL A CICLE SUPERIOR

L’alumnat de Cicle Superior ha realitzat uns tallers d’educació sexual, impulsat per l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera. Aquest ha estat dinamitzat per l’Anna Sàlvia, psicòloga en educació i salut sexual per a infants i adolescents.

En aquestes sessions, els i les alumnes han pogut exposar les seves inquietuds en un clima de confiança i privacitat, aprendre i fer-se preguntes sobre l’aparell reproductor humà i entendre el cicle menstrual, entre altres.

Els nostres alumnes de 5è i 6è han agraït moltíssim haver-los ofert aquest taller per parlar dels canvis que estan succeint o que observaran més endavant en el seu propi cos. Poder veure que són canvis propis de l’edat, que tots passen processos similars i parlar-ne en un espai lliure de judicis ha estat tant tranquil·litzador com interessant.

L’Anna Sàlvia ens ha proporcionat un exemplar del seu llibre “La regla mola (si sabes cómo funciona)” per a l’escola. Cada dia, especialment les nenes, han pogut llegir-se’l en hores del pati, estones de lectura autònoma, individualment o en grups… Els ha agradat tant que moltes han optat per comprar-se’l i tenir-lo a casa.

Molts contents i contentes d’aquesta experiència viscuda a l’escola. Gràcies Anna Sàlvia!

sdr