AMBIENTS

Durant l’etapa d’educació infantil fomentem que l’Infant aprengui a ser cada vegada més autònom, a pensar i comunicar, a descobrir i tenir iniciativa i també, a conviure i habitar en el món. Doncs els ambients ho propicien: són espais d’aprenentatge, de relació i comunicació. Els nens i les nenes pensen, trien, expliquen, escolten, actuen, observen, experimenten, construeixen, imaginen, comparteixen, es relacionen i s’emocionen. Per tant, estem parlant d’una metodologia bastant completa a nivell cognitiu, afectiu, social, motriu, lingüístic, etc.

L’Infant es converteix en el protagonista del seu propi desenvolupament a partir del joc, la investigació i les relacions amb els companys.

Els ambients potencia i facilita la creació de grups d’alumnes depenent dels diferents ritmes, habilitats, interessos i capacitats, i afavoreix la interacció, la cooperació i la col·laboració; també es donen relacions d’ajuda mútua.

La distribució dels espais i materials també està molt pensada perquè els infants se sentin emocionalment segurs i els convida a la interacció amb l’entorn i amb els companys, i els permet ampliar destreses i coneixements.

A la classe d’infantil dediquem dues tardes a la setmana a fer aquest tipus d’agrupaments i funciona molt bé. És cert que depenent del grup classe, els grups queden més reduïts però això  no dificulta l’organització dels ambients. Els nens i les nenes s’organitzen perquè no hi hagin més de 4 alumnes en un mateix ambient i entre ells s’ho gestionen i arriben a acords.

Aquí teniu un clar exemple de com fem els ambients a l’aula d’infantil.