#100Tífiques

Benvinguts lectors!!

El projecte #100Tífiques és un projecte que han participat 100 científiques de Catalunya.

En què consisteix? Consisteix en que de 400 escoles només 100 han guanyat fer una videotrucada, amb una científica que serveix per animar als nens i nenes a ser científics i científiques.

És un acte celebrat en coincidència amb el dia internacional de les dones i les Nenes en la Ciència que es 11 de febrer.

Com es el cas de l’escola pont trencat de Santa Maria de Palautordera, que han guanyat el concurs, que els nens i nenes de 5è 6è han fet  una videotrucada amb la científica Nieves Lorenzo Gotor, una científica de biomedicina. Primer ens va demanar que que ens preparem unes preguntes per fer-li i també unes que ens va fer ella a nosaltres com: Que es una molècula?? Que es una cèl·lula?? Que es el DNA?? Que son les proteïnes i els lípids?? I per últim si fóssim científics o científiques que ens agradaria estudiar.

A mi m’agradaria estudiar física quàntica que es àtoms etc. i a vostè que li agradaria estudiar si fos científic o científica?

Article escrit per Alex Aguilar de 11 anys de 5è de l’escola pont trencat de sta Maria de Palautordera