Menjador

SERVEI DE MENJADOR I ESPAI MIGDIA A L’ESCOLA PONT TRENCAT

L’espai migdia comença a les 12:30h i acaba a les 15:00h.

Es tracta del moment on els infants dinen i tenen una estona d’esbarjo. En la nostra escola, el servei de menjador el gestiona Core restauració i l’espai migdia i monitoratge, l’empresa Àbac serveis educatius i de lleure.

Core Restauració elabora els menús a la cuina central, a Granollers, seguint totes les normes de qualitat. Un cop elaborats els àpats per als nostres infants, s’empaqueten amb una tècnica de segell tèrmic, perquè els aliments conservin totes les seves propietats, com són el seu sabor, l’aroma i la seva textura. D’aquesta manera s’asseguren que els plats no patiran cap alteració durant el seu transport.

Un cop empaquetat, els etiqueten seguint la normativa vigent i són transportats en safates isotermes i reciclables i en vehicles isoterms per tal de mantenir la temperatura adequada (65º≥)  fins al menjador de la nostra escola.

Els menús estan elaborats per una nutricionista i segueixen les recomanacions del Departament de Salut de la Generalitat. Core restauració utilitza productes de proximitat i ecològics per a l’elaboració de plats típics de la cuina catalana.

Cada mes ens fa arribar el menú prèviament i els membres de l’AFA el revisem i li suggerim les modificacions que considerem necessàries.

Una vegada al mes, els nostres infants gaudeixen d’una jornada gastronòmica dedicada a un país del món. També, l’últim divendres de cada mes, se celebren els aniversaris dels tots els alumnes que han fet anys durant aquell mes i per postres mengen pastís.

Pel que fa a les activitats que es duen a terme a l’espai migdia, Àbac Serveis educatius i de lleure ens ofereix un ventall d’activitats adaptades als nostres infants que van canviant periòdicament i s’adapten als gustos dels nens/nes.

Algunes de les activitats que s’hi realitzen són:

• Espai bibliopati, on hi llegeixen contes, s’expliquen històries i hi passen una estona de relax. La Biblioteca Ferran Soldevila ens fa lots de llibres segons l’interès del moment que cedeix a l’espai migdia perquè en gaudeixin els nostres infants.
  • Espai camerino, on els nens i nenes poden disfressar-se, pintar-se la cara, etc.
  • Espai jocs de taula
  • Espai creatiu, els alumnes realitzen diferents tipus de manualitats (amb fang, cartolines, pintures…)
  • Espai esports sense pilota, on es presenten als infants diferents jocs tradicionals i alternatius perquè coneguin diverses possibilitats.
  • Projecte d’intercanvi de cartes amb el pagès Pep (el pagès que cultiva les verdures i hortalisses de proximitat que es consumeixen al menjador)
  • Mirada 360 graus. Se’ns presenten projectes en conveni amb diferents entitats del municipi. Aquest curs, treballem conjuntament amb Afadis Baix Montseny  i  amb El planter

Tant Core Restauració com Àbac serveis educatius tenen com a objectiu conscienciar els alumnes del malbaratament alimentari, i és per això que s’està treballant per fer els nostres alumnes partícips de la quantitat d’aliment que llencen i acompanyar-los en el procés d’aprenentatge i conscienciació.

Per al servei de menjador

i Àbac per acompanyar en l’àmbit pedagògic

Clicant la imatge trobareu el primer noticiari de l’espai de menjador:

Podeu consultar el menú de cada més al nostre Instagram @afa.pontrencat

Ens alegra molt fer-vos saber que la nostre empresa de menjador ha estat certificada amb la Denominació de Qualitat BoSaDaquí;
 Ja que complim amb el Compromís de sostenibilitat i medi ambient, incorporació de productes de proximitat i introducció d’aliments de temporada.
És per aquest motiu que ho celebrem apropant artistes coneguts i del territori a les escoles, perquè els infants pugin saber una mica més del seu cantant preferit.
El dia 24 de febrer vindrà a l’escola Pont Trencat el cantant de drap Lildami, des de l’espai migdia ja están preparant-se per aquest dia amb preguntes i diverses activitats per fer amb ell. Ell ens explicarà la seva experiència com a cantant i respondrà les preguntes que li em preparat.
Aquell dia és una festa per tots els infants que es quedin a dinar i en l’espai migdia.
Vindran càmeres del Canal Taronja S.L.
Aquí us deixem una imatge: