Setmana de la ciència

Del 14 al 29 de novembre hem celebrat la setmana de la ciència. Enguany, degut a la pandèmia, no hem pogut fer les exposicions dels nostres experiments a altres aules, però sí els hem fet a les nostres classes. La nostra escola no sols participa en diferents activitats, sinò que integra els experiments en el dia a dia a l’aula i de forma transversal. Aquí podeu veure els experiments que hem fet.

Els alumnes de la classe del Mar hem experimentat amb esferes de diverses mides, textures i pesos i amb rampes de diferents longituds. Les hem fet rodolar i hem esbrinat per què unes anaven més ràpid i d’altres més a poc a poc. Ens ho hem passat pipa!

La classe del món ha fet màgia amb aigua i paper de cuina. Entre tots hem fet hipòtesis i quan hem vist què passava s’hem  quedat molts sorpresos.

Hem agafat paper de cuina i  l’hem doblegat. A la primera fulla hem dibuixat amb retolador negre i a la segona com que ha quedat una mica marcat han pintat amb retoladors de colors. Cadascú ha posat el paper de cuina doblegat en un recipient que tenia una mica d’aigua i han fet màgia. El dibuix que estava en blanc i negre s’ha pintat de colors.Ens ho hem passat molt bé!!!

Els alumnes de la classe dels mags de cicle inicial hem trasplantat els esqueixos de potus que teníem preparats.

Veureu, quan vam tornar al setembre el potus de la classe era molt llarg, de manera que vam decidir fer esqueixos i poder tenir una planta nova per cada alumne.

Vam tenir els esqueixos dins uns pots amb aigua fins que vam veure que ja havien tret noves arrels, això va tardar unes tres setmanes, després els vam trasplantar en petites torretes i ara esperem que creixin molt.

Enguany els alumnes de CM, els Pandes durant la setmana de la ciència hem experimentat amb fulles d’api on les vam posar en un got on hi havia colorant. En aquest van observar que les plantes absorbeixen les sals minerals per les arrels, circula per la tija i arriba a les fulles. A les fulles és el lloc on la planta fabrica l’aliment.

L’alumnat de cicle superior  hem après a llegir un esquema elèctric bàsic fent prova i error, havien de fer un circuit elèctric solar, amb la seva cèl·lula solar, cablejat, interruptor i un motor amb ventilador.

Seguirem fent hipòtesis, comprovant i  experimentant per entendre i aprendre!Ens encanta!