COLÒNIES A LES OBAGUES

Aquest curs, i per primer cop a la nostra ZER, hem volgut fer les colònies durant el 1r trimestre, per començar a crear vincles entre els infants i mestres de les dues escoles i poder seguir gaudint d’aquesta convivència al llarg de tot el curs.

Hem tingut la sort de poder anar a fer-les en un Camp d’Aprenentatge de la Generalitat, a la granja escola i ecocentre Les Obagues de Juneda, a la comarca de les Garrigues, una casa creada seguint els criteris de construcció bioclimàtica, que disposa de molt espai exterior i de molts animals diversos.

En aquesta ocasió hem fet tres dies d’estada amb els nens/es de primària de la ZER en els que tots/es hem pogut fer una descoberta vivenciada de la vida en una explotació familiar agrària, des de l’experimentació directa i l’educació ambiental.

Les activitats que hem fet al llarg d’aquests tres dies són: Descoberta del paisatge de les Garrigues (amb els nens i nenes de cicle inicial), Apicultura (amb els grups de 3r a 6è), Transformació dels aliments, Granja i Forn (amb tots els grups).

Les activitats han estat totalment vivencials, i a part d’aprendre moltes coses del món rural i de la vida dels animals, hem après a fer-nos el menjar i a gaudir del dia seguint el ritme de la natura, sense pressa i amb molta harmonia.

Hem gaudit molt elaborant i menjant les nostres mandonguilles i llonganissa, el nostre pa, la coca i les magdalenes, la mantega i la llet boníssima de la Daina i l’Ombra (les dues vaques de la casa que vam aprendre a munyir).

Els/les mestres que ens han fet de monitors/es aquests dies són l’Albert, la Núria, la Maria, la Carme, el Xavi i la Castell.  Han estat molt amables i propers, ens han ajudat a aprendre moltes coses noves i ens han felicitat per la bona actitud i les ganes d’aprendre de tots nosaltres.

Ha estat una experiència molt bonica i enriquidora per tots i totes que de ben segur que no oblidarem.