LES SORTIDES ENS AGRADEN

Aquest primer trimestre hem fet diverses sortides d’entorn on hem gaudit de l’entorn i de la convivència amb el nostre grup i amb altres grups de l’escola.  

En primer lloc vam anar al Mas de Segimon, juntament amb la classe de cicle mitjà. Pel camí, que feia bastanta pujada, vam veure una abella asiàtica morta i vam explicar la problemàtica que suposen aquests insectes per la fauna autòctona. A l’arribar al mas, vam fer un dibuix del paisatge i vam observar quines formes hi ha a la façana del mas (quadrats, rectangles, semicercles, trapezis…), també vam orientar-nos gràcies a  una brúixola i vam descobrir que l’orientació del mas està pensada per aprofitar la trajectòria i l’escalfor del Sol. De baixada ens vam posar els guants i vam recollir molta brossa. Vam omplir gairebé una bossa sencera amb plàstics i envasos, mitja bossa de papers i mitja bossa de rebuig. 

Una altra sortida que hem fet aquest trimestre ha sigut a Maspujols per la riera, aquesta vegada vam sortir només la classe de les “Pel·lícules”. Abans de marxar vam fer una estimació del temps que trigaríem i a l’arribar vam comprovar si es complia la nostra previsió. Com que vam agafar una drecera i vam anar molt ràpid, vam tardar menys del que havíem calculat! Quan vam ser a tocar de Maspujols, vam llegir un cartell informatiu que ens parlava de la riera i de les seves característiques i de pujada vam anar observant diferent tipus de vegetació; vam trobar un narcís blanc, atzavares, canyes, alzina, un roure… Vam fer un inventari vegetal per tal d’anar coneixent plantes de l’entorn i les seves característiques (tipus de fulla, fruits, forma del tronc…). A més a més, vam parar a esmorzar a sota del roure, aprofitant l’ambient que es crea gràcies a les seves branques grans ja que sembla que recullin a qui s’hi asseu a la vora. Mentre  anàvem caminant, vam anar imaginant-nos que érem en “Marià Manent” ja que una de les tasques a fer per aquesta sortida era fer una descripció del paisatge semblant a la de l’escriptor, utilitzant paraules i expressions boniques per copsar la bellesa de l’entorn. No vam tenir temps d’escriure les nostres descripcions durant aquesta sortida però ho vam fer un dia que vam pujar al “Jardí dels somnis”.

Per altra banda, aquest trimestre també hem fet dues sortides d’entorn al Jardí dels somnis ja que l’alumnat de cicle superior som del comitè d’Escola Verda i per tant ens encarreguem de la pintura de les parets del jardí. Ens hem proposat aquest curs acabar de pintar les plantes que hi falten i per això vam demanar ajuda a l’alumnat de l’escola. Un dia vam pujar-hi amb la classe dels “Planetes” (cicle inicial) i un altre dia amb la classe de “l’Univers” (cicle mitjà). Per poder fer uns dibuixos i pintures ben bonics, vam anar pintant a poc a poc, amb grups petits i així mentre hi havia alguns/es que estàvem pintant els/les altres estaven fent activitats diferents (cabanes, problemes matemàtics relacionats amb les sortides d’entorn fetes anteriorment, descripcions de paisatges seguint l’estil de Manent…). 

Finalment, podem dir que fer sortides ens agrada molt perquè ens ajuda a desconnectar de l’aula, aprendre coses de manera diferent, per connectar amb la natura i ens ho passem genial.

Alumnat CS i Elisabet Ollé

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>