ACTIVITAT DE BENVINGUDA: EL FIL VERMELL

Dilluns dia 5 vam rebre a l’alumnat a les aules i vam poder gaudir de l’acollida amb les seves tutores / els seus tutors.

I dimarts vam gaudir de l’activitat de benvinguda a les dues escoles: EL FIL VERMELL.

L’equip docent itinerant va teatralitzar el conte «Els fils invisibles», de Montse Torrents i Matilde Portales, i ens van captivar l’atenció, arribant fins el cor, a través dels delicats sons musicals triats, la teatralització dels/les mestres, robes i fils de colors, capgrossos, paraules boniques i altres elements representatius del conte.

Aquest conte parla dels fils invisibles, d’aquells que no es veuen però hi són. Els que ens connecten amb les persones que estimem, aquelles amb les quals compartim bons moments, i juguem, riem i aprenem… Un conte ple de màgia, amb el qual hem volgut inaugurar aquest curs. Així, tal qual és la vida. Fils que ens continuen connectant durant les vacances; fils que ens uneixen a les dues escoles, encara que no els veiem; fils màgics amb la nostra família, que sempre està present durat el temps que passem a l’escola; fils que guarden memòries, ens donen seguretat, i representen l’amor i l’estima pels/les nostres.

En finalitzar el conte, ens hem agrupat per aules, i hem format una bonica constel·lació, passant el fil vermell a una d’aquelles persones amb qui ens sentim units /des. Un cop hem observat la teranyina formada, hem tallat el fil a trossos, per tal que cada infant i cada adult ens puguem lligar al canell o el turmell «el fil vermell». Un de cadascú s’ha quedat a l’escola, perquè ens acompanyi durant el curs; l’altre, ha viatjat cap a cadascuna de les llars, on continuarem recordant la màgia i l’amor invisibles.

Gràcies a l’equip de mestres per cuidar i vetllar perquè aquests moments càlids i emotius continuïn i els puguem gaudir. I gràcies als/les infants, per ser la inspiració d’aquestes boniques propostes.

Claustre docent

ZER Baix Camp Nord