16O – Dia de les escriptores

Ja hem iniciat la III Campanya de Sensibilització per la Igualtat de Gènere, emmarcada al Projecte de Coeducació i el Pla de Convivència de ZER.

La primera data triada per aquest curs ha estat el Dia de les escriptores, 16 d’octubre (dilluns més pròxim al 15 d’octubre), i amb motiu d’aquesta data assenyalada, hem realitzat diverses activitats especials a les escoles.

Aquest mateix dia hem inaugurat la III edició de la campanya de sensibilització, i hem muntat el racó lila a les aules.

Aquesta ha estat una gran oportunitat per celebrar que cada dia hi ha més dones que escriuen i publiquen, i que cada vegada hi ha més homes i dones que llegeixen a dones. Alhora que és una gran ocasió per reivindicar la igualtat en el món dels llibres i potenciar el talent cultural, literari i artístic de les dones a l’actualitat.

Vam convidar a les dones de les famílies de l’alumnat a elaborar un petit escrit adreçat al públic infantil de 3 a 12 anys. Cada text el vam anomenar “Un regal literari de les dones de la família”. I així, més d’una dotzena de dones, ens van obsequiar amb una creació literària per commemorar la data assenyalada. Per arrodonir la jornada, vam comptar amb la presència de la Fina Anglès, que va inaugurar l’acte amb nosaltres a Vilaplana i ens va acompanyar a la cloenda a l’Aleixar. Ha estat un plaer comptar amb la seva assistència; ens va deixar un missatge molt valuós i d’apoderament, arrel de la seva experiència, i vam gaudir de l’estona compartida.

El mateix dilluns, dia 16 d’octubre, a la tarda, vam gaudir de la visita voluntària de les famílies que van participar a la lectura en veu alta, dels escrits que havien elaborat. Algunes dones que no van poder assistir, ens van compartir la lectura dels seus escrits, a través d’uns vídeos, que vam poder projectar a les aules.

L’alumnat va tenir l’ocasió de portar contes i llibres per infants de 3 a 12 anys escrits per dones, dels quals vam poder gaudir a les aules durant tota la setmana, i realitzar l’activitat d’apadrinament lector.

Volem agrair la vostra col·laboració i participació en aquesta proposta d’activitats de conscienciació, que ens enriqueixen i gaudim plegades. Fins la propera!

Comissió de Coeducació, Convivència i Benestar emocional.
ZER Baix Camp Nord.