VISITEM EL MERCAT DE TARRAGONA

El dimarts 15 de febrer, dins de la trobada organitzada per la ZER, els infants de 3r, 4t, 5è i 6è de les dues escoles vàrem fer una excursió a Tarragona per visitar l’exposició “Pixar, construint personatges”. En acabar la visita, els infants de 3r, 4t i 5è de l’escola “Cingle Roig”, vam anar a “tocar ferro” al balcó del Mediterrani i acte seguit ens vam dirigir al Mercat central, monument protegit com a bé cultural d’interès local.

A les 12 en punt des de la Plaça Corsini, vam poder observar  com el rellotge carilló del Mercat sonava i vam apreciar el ball de les figuretes del seguici festiu de la ciutat, al ritme de la música de “l’Amparito Roca”.

Vam donar un tomb per les parades del mercat d’estil modernista, sense treure la vista al seu majestuós sostre. En acabar, vam fer grups cooperatius per a realitzar l’activitat “ Elaborem un menú econòmic i un menú gourmet”.

Els infants havien de moure’s lliurement pel mercat, tot  preguntant en les diferents parades el preu dels aliments escollits per a fer els seus menús. Era important reflexionar sobre els productes saludables, de proximitat, així com tot el procés i temps d’elaboració que suposa fins que els aliments arriben al mercat. En acabar l’activitat, ens vam reunir amb la resta de companys/es de les dues escoles per dinar tots/es plegats/des.

Durant els dies posteriors a la sortida, ens vam reunir tota la comunitat de grans per tal de posar en comú els menús escollits i vam fer una reflexió sobre el cost de cada àpat, així com també vam fer una valoració de tota la sortida.