Participem del Projecte Riu

Els alumnes de cicle superior de l’escola Cingle Roig vam anar a la Font de les Creus a fer el projecte riu, que està dins el projecte d’escola verda.

Aquest maig, vam tornar a anar a mirar el PH de l ’aigua, l’oxigen dissolt, els nitrats, la saturació d’oxigen, la transparència, la temperatura, el cabal, la velocitat, els macroinvertebrats … . El resultat va ser que l’aigua no està gens contaminada i, estava millor que a l’octubre que va ser el primer cop que vam anar-hi.

Vam mirar les plantes de l’entorn i vam recollir brossa.

Les plantes de l’entorn eren les correctes, però la brossa que hi havia era impressionant. Hi havia una quantitat enorme de vidres, plàstic (bosses, ampolles, un pot de tint …), ceràmica, xancles i com a més impressionant un extintor!!!

Ens agradaria que ho tinguéssim en compte i mirar de no llençar brossa en l’entorn natural, sinó als contenidors o la deixalleria. Entre tots hem de cuidar el nostre riu i el seu entorn.

Sílvia Chaparro i Miquel Sans, membres del comitè ambiental