Comunitat de petits científics: la setmana de la ciència

Aquest any a la setmana de la ciència, la comunitat de petits hem fet experiments i també hem experimentat amb l’entorn.

Vam anar a ‘fer l’oliva’ al tros d’uns nens de l’escola, el Guim i l’Aniol. El papa del Guim i l’Aniol, el Dani, i la Txell, mama del Tian, ens van ensenyar com es pentinen els olivers per a fer caure les olives a la borrassa. després les vam collir i en vam prendre cap a casa un potet amb la recepta per poder-les adobar a casa, amb la família. Va ser una experiència molt xula i profitosa. Els més petits, amb les olives que van sobrar vam experimentar i pintar un mural.

També van venir uns papes químics a l’escola, la Maria i el Jon, amb els qui vam fer uns experiments superinteressants i molt divertits.  Vam conèixer material de laboratori i vam al·lucinar amb l’aigua i les seves propietats. També vam fer un taller del so i vam construir telèfons amb envasos de iogurt i fil, després vam sortir al pati i ‘trucar i parlar’ amb els nostres companys.

Vam experimentar també amb la lupa binocular: vam agafar formigues i aranyes del pati i amb la lupa binocular les veiem gegants!!! Alguns fruits de la tardor que havíem collit, els vam veure també enormes!! Vam flipar!!

Amb els més grans, vam experimentar amb la llum. Vam veure com a través d’un prisma òptic entrava la llum blanca i en sortia llum de colors, els mateixos que l’arc de Sant Martí. També vam fer ‘la rateta’ dins de la classe!!

Van ser unes activitats molt interessants i motivadores, ja tenim ganes de repetir!!!!