Celebració del carnaval a l’escola Cingle Roig

El dimarts 1 de febrer, la Comissió de carnaval formada per alumnes de CS i mestres, ens vam reunir per decidir tot el que faríem la setmana de carnaval del 21 al 25 de febrer.

Vam acordar que aquest any no seria el rei del carnestoltes sinó la reina Carnestoltes. Molta gent es va sorprendre per que el rei carnestoltes es va jubilar i la reina es va presentar.

Tot va començar el divendres dia 18 de febrer, quan la classe del Científics vam fer el pregó de Carnestoltes de l’any 2022. Primer vam recollir les idees de cada alumne, després vam fer la rima dels profes, i per acabat vam posar les ordres de la reina carnestoltes que ho havíem elaborat entre totes les classes de l’escola.

Aquell mateix divendres vam ajudar a la reina de la festa a vestir-se ja que estava molt nerviosa i cansada del viatge. Li vam posar una samarreta de ladybug, una faldilla llarga, unes mitges negres, unes sabates de catalaneta i per últim, per tindre un ambient més divertit i alegre, un barret molt molt “xulo” de lluentons i un bolso on portava el pregó.

A la tarda va fer la seva arribada; anava seguida de nosaltres, els nois i noies de C.S, uns anàvem amb tambors per avisar a tothom que havia arribat i uns altres la portàvem.

Els petits, just quan ho van sentir, ens van seguir corrents i estaven molt contents. Després de donar la volta a tot el pati vam arribar a la pista, vam parar, vam llegir el pregó i vam ballar molt.

Ens ho vam passar molt bé!

El dia 24 era Dijous gras vam anar tota l’escola al camp de futbol a berenar. Per berenar teníem aquestes opcions: coca de llardons o d’ou, entrepà truita o entrepà de botifarra d’ou. Després de berenar vam jugar a diferents jocs cooperatius i vam tornar a l’escola.

Divendres 25, Al matí tota l’escola vam fer tallers de màscares. Els grans ajudàvem als petits a construir la seva.. A la tarda vam passejar pel poble fent la rua de carnaval, (CI i C.S) vam fer la batucada amb instruments que hem construït tots i totes nosaltres, els de E.I van ballar la cançó que s’anomena: Carnestoltes ( del Pot Petit) i CM va tocar amb la flauta i percussió A setze, a setze.

Després tota l’escola vam ballar “Madre Tierra” i vam convidar als pares a ballar amb nosaltres. Vam xalar moltíssim.