UNA ESPIRAL MÀGICA

El darrer dia del primer trimestre vam crear entre tots i totes una espiral molt especial, amb els elements de la natura que havíem recollit aquests mesos en les nostres sortides al jardí dels somnis. Amb els infants vam dir que podíem anomenar-la “l’espiral de la tardor”, “l’espiral dels somnis”, “l’espiral del Nadal”, “l’espiral del foc” o “l’espiral màgica”.
I així vam formar una espiral molt gran amb fulles, pinyes, branques, avellanes, ametlles, castanyes i altres fruits de la tardor. Enmig de l’espiral vam posar tantes espelmetes com infants hi ha a la classe. Les espelmes anaven sobre una estrella vermella brillant i dins d’un pot de vidre.
Aquesta espiral simbolitza la tardor, el nostre entorn proper i tot el viscut durant aquest primer trimestre a l’escola. Al mig, la llum de les espelmes, simbolitzant les llums del Nadal i els temps que venen de vacances. I el camí que recorrem és un comiat de l’estació que acaba avui, el tancament d’un cicle i la benvinguda al temps de vacances i a totes les sorpreses que ens esperen per endavant. I amb tot això vam crear un bonic ritual. Entenem un ritual com la creació d’un espai i un temps especial i preparat amb una intenció, que sovint va lligada a una transició o la celebració de quelcom que acaba i/o s’inicia. Serveix per estar presents i prendre consciència d’una manera amorosa i cuidada especialment. Vam tancar llums, vam encendre les espelmetes, vam posar una música especial i… els infants, bocabadats i meravellats, esperaven el seu torn per entrar a l’espiral.
La proposta va ser entrar a l’espiral i caminar fins el centre on estaven les espelmes, triar-ne una, agafar-la, i caminar amb la llumeta a la mà sortint de l’espiral. Mentre fèiem el recorregut pensàvem en tot allò que havíem viscut a l’escola junts i en allò que més especialment guardem al nostre cor. Al sortir de l’espiral, l’infant bufava la seva espelma i entrava l’infant següent.
Cada infant va portar a casa la seva espelmeta. Va resultar una experiència màgica.
Que sempre trobem la llum de la il•lusió, l’amor i la vida.

El proper dia 20 de març tindrà lloc l’equinocci de primavera. Ara més que mai, donada la situació en la que ens trobem, necessitem d’accions que es nodreixin el cor i l’ànima, activitats que ens connectin amb l’amor i la unió dels nostres, tot i la distància física. És per això que us animo a participar de la següent proposta. Trobeu alguna estoneta aquests dies, del 19 al 23 per crear un espai bonic que inspiri creativitat. Podeu posar una espelmeta, alguna flor, elements que ens connectin amb la primavera i la bellesa de la natura… algun objecte personal que ens agradi i ens inspiri i ens ajudi a florir la nostra essència. Agafeu un full o cartolina de color blanc i oferiu als vostres infants pintures diverses (les que tingueu a casa). La proposta tracta de representar la primavera: el sol, les flors, els colors, els insectes… Parleu del moment què acaba i el moment què arriba, poseu música de fons (sons de la natura) i doneu temps als petits de la casa, per tal d’expressar el seu art. Si els altres membres de la família volen participar, serà molt més màgic i enriquidor. Poden participar tots els alumnes de l’escola que ho desitgin i tots i totes a qui els arribi aquest missatge. Feu una fotografia de l’obra i envieu-la per correu electrònic a e3000184@xtec.cat. Farem una bonica composició amb tots els treballs per donar la benvinguda a la primavera, i sembrar entre tots i totes el desig de florir amb força i amor. Gaudiu de la proposta 🙂