DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona, que es va celebrar el passat dia 8 de març, hem realitzat una sèrie d’activitats entorn el significat d’aquest dia i la igualtat de gènere.
Us mostrem la nostra proposta:
El cap de setmana vam convidar a les famílies a conversar amb els infants sobre per què es celebra el Dia de la Dona; i trobar un temps i un espai per parlar sobre les dones importants a la vida de cadascun dels membres de la família. I vam demanar que facin una representació gràfica de les dones més importants de la seva vida. Van dibuixar-les i van escriure el seu nom. A l’aula van explicar qui són i per què senten que són importants.
A més a més, les famílies que van portar a terme alguna acció referent a aquest dia, van aportar-la a la classe i ho vam compartir.
A l’aula hem muntat un racó temporal que durarà uns 15 dies aproximadament. Allà podem trobar:
– Un gran mural, que hem titulat “les dones més importants de l’escola”, i que estan convidades a estampar la seva mà amb pintura lila i anotar el seu nom.
– Un segon mural, on hem anat escrivint les accions que vam portar a terme el diumenge dia 8 i que hem volgut comentar i recollir.
– Un recull de contes que tracten la igualtat de gènere des d’una perspectiva amorosa i conscient.
– Uns barrets i unes corbates liles que podem utilitzar per participar del racó.
– Els treballs individuals “les dones més importants de la meva vida” que van realitzar a casa.
I anirem afegint tot el que anem treballant al respecte.
Hem elaborat unes invitacions per repartir a tota l’escola, de manera que tots els integrants de la comunitat escolar puguin venir a veure l’exposició, conèixer la proposta i participar activament.
Us animem a tots i totes a participar aquests dies amb la vostra presència i/o alguna petita gran aportació individual o de grup entorn el tema central.
Tot suma per crear un món millor!