Solidaritat amb Ucraïna

Fa uns mesos vam elaborar un mural sobre el conflicte armat a Ucraïna. Abans de començar a fer el mural vam posar en comú el que sabíem sobre el que estava passant en aquell  moment a Ucraïna. Ens vam repartir el treball en quatre grups per a representar de manera artística el que estava passant. Un grup creava el  lema pel mural, mentre els altres tres grups  preparaven l’esborrany sobre les diferents parts del conflicte, que eren: els bombardejos, els refugiats, la OTAN, la URSS, la pujada de preus i els càstigs. Vam escollir un lema molt original  “AJUDEM A UCRAÏNA” en ucraïnès.

El dilluns 25 d’abril els alumnes 4t, 5è i 6è vam assistir a una xerrada del Gilbert i la Txell sobre el seu viatge i la seva experiència com ajuda humanitària a la frontera de Polònia amb Ucraïna. Ens ho van representar amb un PowerPoint ple d’imatges del viatge. Van anar amb una furgoneta plena de recursos necessaris (menjar, roba, medicaments…).

De tornada van portar una mare i el seu fill a Reus, on els esperava una família per acollir-los.

Després d’escoltar la duresa del seu trajecte ens van donar una lliçó que havien après sobre posar-se en el lloc dels altres i compartir.

Els alumnes de 6è