RIMES DIVERTIDES

Els alumnes de cicle inicial de l’escola Cingle Roig hem treballat les rimes de paraules. Els dijous al matí, a la sessió de llengua catalana treballem l’ortografia i la consciència fonològica en petits grups a través de jocs i dinàmiques.

Dues paraules rimen si les lletres del final de la paraula sonen igual. Per exemple:

MARIETA – PIRULETA – JAQUETA – CROQUETA

HI HA UN ANIMAL

AMB CARA D’IGUAL

QUE VIU A PORTUGAL.

Primer vam descobrir la rima amb diferents jocs i una vegada ho vam tenir clar ens vam dividir per equips per pensar les nostres rimes divertides.

A continuació podeu llegir les propostes dels diferents equips:

“UN DRAC ES TROBA UN SAC AL COSTAT D’UN LLAC”

“PER DINAR HI HA ENCIAM I FLAM I SI DINEM BÉ HI HAURÀ UN RAM”

“EL GAT HA TROBAT UN PLAT AMB UN ESCARABAT I SE L’HA MENJAT”

Per acabar, us animem a descobrir una eina molt útil per trobar paraules que rimen! Us deixem l’enllaç, ja veureu com és molt senzill d’utilitzar i ens servirà per aprendre paraules noves!

www.rimador.net