La coeducació a través del contes

Amb motiu del 25N, hem iniciat la I Campanya de sensibilització per la igualtat de gènere, a través de la qual s’implementa a l’escola el Projecte de COEDUCACIÓ de ZER.

Aprofitant la data assenyalada, hem introduït el treball de l’autora literària Adela Turin, amb l’obra “Rosa Caramel”, que ha tingut un gran èxit a la classe de la Selva. Ha provocat moltes reaccions de sorpresa i preguntes que convidaven a una profunda reflexió. Un treball que continuarà al segon i tercer trimestre.

A l’hora del conte destaquem la proposta de “La Pepuka i el monstre que es va emportar el seu somriure”. Hem representat el conte amb titelles, i hem gaudit d’una conversa i reflexió posterior molt interessant.

Hem elaborat les nostres titelles: les mascotes! Cadascú ha triat la mascota que més li agradava, l’ha pintat i decorat i li ha posat un nom. Amb totes elles, hem creat un bonic mural per la nostra porta violeta del 25N.

I l’hem acabat de guarnir amb els nostre somriures 🙂

Els dies posteriors, els infants han demanat veure i escoltar una altra vegada el conte. Han representant de manera lliure la seva versió amb les titelles.

“La forma més important d’animar els nens i les nenes a defensar els seus drets és la coeducació universal”. Nicholas D. Kristof.