PROJECTE RIU

El dia 11 d’octubre tota la classe de cicle superior de l’escola, juntament amb la Judit (mestra de música), el Carlos (mestre d’educació física), el Marc (el nostre tutor) i el Marius (agent rural), vam anar a la font de les Creus en motiu de la nostra participació en un projecte d’observació i manteniment de diversos rius i espais naturals de Catalunya, anomenat “Projecte Rius”.

Aquest projecte consisteix en seleccionar un tram de riu i estudiar-ne les seves característiques per poder-ne realitzar un estudi.

Les tasques que hi vam realitzar, entre d’altres, van ser calcular la fondària del riu (ho vam fer submergint un pal i mesurant-lo), l’amplada, el cabal, la velocitat (cronometrant quan tardava a baixar pel riu un tap de suro), també miràvem el PH de l’aigua, la seva transparència i acidesa amb l’ajuda d’unes pastilles especials.

Després ens vam fixar amb el tipus de fauna i flora que hi predominava. Vam poder observar de ben a prop diversos macroinvertebrats com mosquits d’eixam o quironòmids, hidrofílids, girínids o barquers notonèctids.

Per últim, vam fer tasques de neteja i conservació del bosc que envolta el riu. Ens va sorprendre molt la quantitat de deixalles i brossa que hi vam trobar en només 10 minuts (plàstics, ampolles de vidre, teles diverses, ceràmica…).

De manera que demanem que no tireu brossa a la natura i que cuidem entre tots i totes el nostre entorn!

Classe de Cicle Superior de l’escola Cingle Roig.