“TASTET” D’AUTORS LITERARIS DE 4t

Aquest últim trimestre, amb els alumnes de 4t d’ESO, hem treballat la literatura a partir de noms destacats dels segles XIX i XX, tant en llengua catalana, com en la castellana. L’objectiu era, com els vaig dir en més d’una ocasió, reconèixer clàssics de la literatura que van marcar una època. Interessava recordar noms d’autors i autores i obres, premis i tot allò que poguessin recordar per engrandir, tant com fos possible, el seu pòsit cultural.

Tot plegat va començar amb unes recerques que van acabar en forma d’exposicions orals amb diapositives, en què ells escollien si treballaven sols o en grup i si volien ser “experts” en un o altre autor/a d’un llistat que tenien al padlet de l’àmbit. El repte demanava, també, fer participar al públic de cada exposició, en una o altra llengua, amb una petita activitat relacionada amb l’autor que mostraven.

Va ser una experiència enriquidora, de segur, per tots ells i elles i alguns es van deixar fotografiar i tot. Aquí us en deixo una petita mostra de l’activitat final, on els alumnes responien a unes quantes preguntes finals aixecant. SAPERE AUDE!