Regió7: “Alumnes de l’Institut Cardener descobreixen els oficis i vocacions”

El diari Regió7 es va fer ressò el passat divendres 1 de febrer de les VI Jornades d’Oficis i Vocacions que varem celebrar al centre. Podeu llegir la notícia i veure la galeria d’imatges en el següent enllaç:

Alumnes de l’Institut Cardener descobreixen els oficis i vocacions

Una quarantena de professionals han passat pel centre en una jornada per exposar als estudiants les múltiples branques del món laboral

L’Institut SINS Cardener de Sant Joan de Vilatorrada ha celebrat aquest 1 de febrer les sisenes Jornades d’Oficis i Vocacions. En aquesta diada es porten a terme tot un conjunt de tallers i xerrades conduits per pares i mares, professors, col·laboradors del centre i professionals de la comarca i tot Catalunya que presenten el seu ofici als alumnes de l’Institut.

L’objectiu d’aquesta iniciativa, segons destaquen fonts del centre, no és només orientar els alumnes cap a un camí professional, “sinó anar a l’arrel, al punt en què els alumnes comencen a reflexionar què els hi motiva per al seu futur professional“.

En un temps en què l’orientació professional i el propi fet de tenir feina han esdevingut unes de les preocupacions principals dels joves, el centre s’ha marcat com a objectiu acompanyar amb el màxim nombre de punts de vista la tria d’interessos professionals dels alumnes.

Els tallers eren espais realitzats per algun pare, mare, professor/a o col·laborador/a del centre. En aquests tallers es presenta breument l’ofici o hobby de la persona que fa el taller. Es fa referència, també, a quin són els estudis que et poden conduir a l’ofici en qüestió. A partir d’aquest punt es desenvolupa alguna o varies activitats per a fer visible l’ofici que es tracta en el taller.

A les xerrades col·loqui es presentava una professió. No es desenvolupava cap activitat pràctica, sinó que la idea era posar en contacte a l’alumnat amb les diferents realitats que envolten els oficis i professions, vistes per pares, mares, professors o col·laboradors. Un cop acabada la presentació hi havia un torn de preguntes i respostes.

També es van fer xerrades destinades a tot o un grup important d’alumnes que volen acostar a un tema, una problemàtica o conduir a una reflexió al voltant d’aspectes de la vida personal, acadèmica i laboral que espera a l’alumnat.