Regió7: “30 alumnes europeus d’Erasmus a l’Institut Cardener de Sant Joan de Vilatorrada”

Notícia al Regió 7 – Dissabte 1 de desembre de 2018

L’Institut Cardener hem acollit aquesta setmana 30 alumnes de 5 països diferents d’arreu d’Europa dins del programa “Erasmus +”.  En concret hi han participat alumnes i professors dels instituts Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya), Institut Galileo Galilei de Jesi (Itàlia), Institut Frits Philips lyceum-mavo d’Eindhoven (Holanda), Institut Rålambshovsskolan d’Estocolm (Suècia) i del propi Institut Cardener.

Realitat augmentada

L’objectiu d’aquest programa és establir vincles entre joves estudiants vinguts de diferents pobles europeus, i fomentar el treball cooperatiu entre ells. A nivell didàctic, al marge de l’enriquidor treball lingüístic que es realitza, la fita és crear projectes de realitat augmentada utilitzant diferents eines digitals. Al llarg de la setmana els alumnes i professors europeus també visitaran Montserrat, Barcelona, la colla castellera dels Tirallongues de Manresa, entre altres.

Erasmus i Residències

El programa Erasmus + s’emmarca en un conjunt de projectes en què l’Institut Cardener participa apostant fort per les residències i intercanvis. En aquest sentit, només el present any 2018, de l’1 de maig al 28 de juny les alumnes Laia Peña i Clàudia Morilla varen fer una residència a l’Institut  Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya) en el marc del programa europeu Erasmus+ seguint l’escolarització del centre alemany com dues alumnes més. També dins del programa Erasmus+ del 9 de setembre al 5 d’octubre ha estat fent una residència a l’Institut Cardener el professor italià Giorgio Braconi provinent de l’Institut Galileo Galilei de Jesi (Itàlia), treballant en l’àmbit de les llengües. Del 26 de setembre al 5 d’octubre la professora Àngels Carbonell ha estat fent una residència a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes en el marc de l’Escola Nova 21 compartint experiències en l’àmbit STEM (Science, Technology, Engineering and Maths), en concret en el càlcul de volums i l’experimentació amb cossos geomètrics i aigua. Del 17 al 31 d’octubre el professor Marc Rodríguez està fent una residència de l’àmbit artístic a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes en el marc de l’Escola Nova 21. Actualment de l’1 d’octubre a l’1 de desembre l’alumna Joy Kosma de l’Institut  Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya) està fent una residència a l’Institut Cardener seguint el programa de classes del centre bagenc, en el marc de les activitats del programa Erasmus+. I alhora dos professors de l’Institut Escola Costa i Llobera de Barcelona, Xavier Bou i Mari Carmen Gracia han estat de residència al centre bagenc dues setmanes de residència en els àmbits humanístics i socials.