L’experiència sueca

Els nens i nenes, ansiosos per començar la seva aventura a Suècia, van aterrar a l’aeroport d’Estocolm. Van ser rebuts per les famílies d’acollida amb calidesa i entusiasme. Des del principi, la barrera de l’idioma no va ser un obstacle, ja que tothom compartia l’emoció d’aquesta experiència única.

Van tenir l’oportunitat d’explorar la rica cultura sueca. Visitant museus, com el Museu Vasa, es van submergir en la història víkinga i van descobrir els impressionants vaixells víkings preservats en la seva esplendor original. També van aprendre sobre la igualtat de gènere, un valor fonamental a la societat sueca.

Suècia és coneguda per la seva bellesa natural, i els nens es van meravellar en descobrir els paisatges. Excursions a l’aire lliure els van permetre explorar els boscos i els llacs de Suècia, on van aprendre sobre la importància de la preservació del medi ambient i l’amor per la natura.

Els alumnes també van tenir l’oportunitat de submergir-se al sistema educatiu suec. Van assistir a classes a escoles locals i van compartir experiències amb estudiants suecs. Van aprendre sobre l’enfocament a l’educació inclusiva i la importància de la creativitat i el pensament crític a l’aula. Aquesta experiència els va permetre apreciar les diferències i similituds entre les pròpies escoles i les de Suècia.

Un dels aspectes més destacats de lʼintercanvi va ser lʼoportunitat dʼestablir amistats internacionals. Els nens van formar enllaços profunds amb els companys suecs i altres participants de l’intercanvi. A través de l’intercanvi de tradicions, costums i experiències personals, van construir ponts culturals i van crear records inoblidables.

Aquest intercanvi cultural a Suècia va ser una experiència transformadora per a aquests valents nens. A través de la immersió en una nova cultura, van aprendre a apreciar la diversitat, superar les barreres de l’idioma i establir amistats duradores. Aquesta aventura a Suècia segurament n’ha deixat una.

Max O.