La SINS Cardener aposta per les residències d’alumnes i professorat

L’Institut SINS CARDENER de Sant Joan de Vilatorrada ve apostant fort els darrers cursos per les residències tant d’alumnes com de professorat: residències dels alumnes propis en altres centres, d’alumnes d’altres centres al Cardener, de professors propis a altres centres, i de professors d’altres centres al Cardener. L’objectiu d’aquestes residències és l’intercanvi de punts de vista a nivell tant pedagògic, cultural, com metodològic, així com un obvi  treball lingüístic molt enriquidor.

En aquest sentit, només el present any 2018, de l’1 de maig al 28 de juny les alumnes Laia Peña i Clàudia Morilla varen fer una residència a l’Institut  Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya) en el marc del programa europeu Erasmus+ seguint l’escolarització del centre alemany com dues alumnes més. També dins del programa Erasmus+ del 9 de setembre al 5 d’octubre ha estat fent una residència a l’Institut Cardener el professor italià Giorgio Braconi provinent de l’Institut Galileo Galilei de Jesi (Itàlia), treballant en l’àmbit de les llengües. Del 26 de setembre al 5 d’octubre la professora Àngels Carbonell ha estat fent una residència a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes en el marc de l’Escola Nova 21 compartint experiències en l’àmbit STEM (Science, Technology, Engineering and Maths), en concret en el càlcul de volums i l’experimentació amb cossos geomètrics i aigua. Del 17 al 31 d’octubre el professor Marc Rodríguez està fent una residència de l’àmbit artístic a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes en el marc de l’Escola Nova 21.

Actualment de l’1 d’octubre a l’1 de desembre dues alumnes de l’Institut  Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya), Joy Kosma i Rebecca Sofia Reimers, estan fent una residència a l’Institut Cardener seguint el programa de classes del centre bagenc, en el marc de les activitats del programa Erasmus+. I, finalment, del 25 de novembre a l’1 de desembre, dins del programa Erasmus+, faran una estada a l’Institut Cardener 30 alumnes de 4 països diferents: de l’Institut Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya), de l’Institut Galileo Galilei de Jesi (Itàlia), de l’Institut Frits Philips lyceum-mavo d’Eindhoven (Holanda) i de l’Institut Rålambshovsskolan d’Estocolm (Suècia).

Premi “Escuelas para la Sociedad Digital” Fundación Telefónica

L’Institut Cardener és un dels centres més reconeguts a nivell estatal pel que fa a la personalització de l’aprenentatge així com per la implementació de les eines digitals a l’aula. En aquest sentit el 2016 va ser guardonat amb el premi de la Fundación Telefónica “Escuelas para la Sociedad Digital”.

La professora Àngels Carbonell en la seva residència a l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes

Al centre les alumnes Clàudia Morilla i Laia Peña en el seu viatge de dos mesos a l’Institut Hermann-Runge-Gesamtschule de Moers (Alemanya)

El professor Giorgio Braconi de l’Institut Galileo Galilei de Jesi (Itàlia) en la seva residència a l’Institut Cardener