La CEP de Menorca visita la SINS Cardener

Avui hem tingut la visita de nou membres, professorat i equip de gestió, del CEP Menorca. També ens hi ha acompanyat na Sònia Guilana. La visita a les instal·lacions i la presentació de bona part dels aspectes del projecte del centre l’han fet un grup d’alumnat voluntaris de 4t d’ESO. La Gemma, la Cristina, la Carla i en Jordi.

Durant la visita hem pogut parlar del procés de personalització de l’aprenentatge, de l’organització, la gestió i el funcionament del centre; també hem vist el dia a dia de les aules i quins ambients d’aprenentatge oferim a l’alumnat per crear condicions òptimes; les dificultats en el desenvolupament i implementació del projecte. IMG_20160520_105143

Una de les coses que més els ha sorprés és la profunditat i coherència amb que els ha parlat tot l’alumnat amb qui han pogut parlar així com el bon ambient que han pogut veure a les aules de tutoria individual i de projectes que han tingut ocasió de visitar.

També han pogut veure de primera mà els procesos de treball de les tutories amb el treball de la carpeta d’aprenentatge individual, les reflexions de l’alumnat, les decisions i propostes en assemblea… En complement als processos d’acompanyament i seguiment han pogut veure el treball dels projectes des de diferents perspectives a 1r, 2n i 3r d’ESO.

Ha estat un plaer acollir aquest grup de 10 persones i poder-los-hi explicar la nostra feina i mostrar alguns dels resultats que anem assolint mica en mica.