ELS ALUMNES DE PRIMER CONTROLEN

per Oleguer Casajuana (1r d’ESO, Pla d’Acció “Periodistes de la SINS”)

El passat 27 d’abril els alumnes de primer de la SINS Cardener van anar a l’Espai Jove a una xerrada sobre les drogues que portava per títol “Controles?” i que organitzava la Diputació de Barcelona.

Els alumnes van marxar a l’hora de projectes i van tornar a l’hora del segon pati, es a dir va tenir una durada aproximada de 1h i 30m. En Gerard,el monitor del taller, va introduir l’activitat amb una xerrada d’una durada de 30m. En aquesta van sorgir diversos temes com per exemple els tipus de drogues, els quals es classifiquen segons els efectes secundaris de cada una d’elles.

Tot seguit  es van fer grups de 5 per debatre i desmentir alguns mites a l’entorn de les drogues. A continuació els alumnes van començar a fer simulacions de diferents casos: quan algú no vol consumir i es veu forçat per la pressió social i a la inversa, que les begudes energètiques no aporten de debò energia, etc. Per finalitzar el taller els alumnes van rebre de regal un llapis i un guarda targetes, i van omplir una enquesta sobre l’opinió del taller.

De resultes d’aquesta sortida hem decidit fer una enquesta a alguns alumnes.

Àlex Pradas:

Et va agradar?

Si

Per què?

Perquè vam realitzar moltes activitats.

Què és el que més et va marcar?

Que les drogues eren més dolentes del que pensava.

La xerrada ha tingut alguna modificació de la teva manera de veure la societat?

No gaire, jo entenc que tothom es gasti els diners en el que ells vulguin.

Mario Bravo:

Et va agradar? Si

Per què?

Perquè hem van explicar molt bé el efectes secundaris que tenien les drogues sobre el meu cos i lo dolent que eren.

Què es el que més et va marcar?

Que l’alcohol a l’arribar al cervell s’apagava una part d’ell

La xerrada ha tingut alguna modificació de la teva manera de veure la societat?

Que la majoria de la gent no saben els efectes de l’alcohol i lo dolent que pot ser.

Núria Casado:

Et va agradar? Si

Per què?

Perquè trobo que els adolescents com nosaltres hem de saber els efectes que tenen les drogues.

Què es el que més et va marcar?

Els efectes de l’alcohol.

La xerrada ha tingut alguna modificació de la teva manera de veure la societat?

Si, perquè me n’he donat compte que molta de la gent que consumeix no sap el què comporta això.

En global, als alumnes els hi va agradar molt el taller i van aprendre un munt de coses sobre  els efectes de l’alcohol i que molta gent no n’és conscient.