2n Jocs Florals

La segona convocatòria dels Jocs Florals Escolars de la SINS Cardener s’adreça a tota la comunitat educativa amb la finalitat d’estimular l’expressió escrita de l’alumnat, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya. La participació al certamen és voluntària.

Les modalitats són:

1. Concurs literari: narrativa i poesia.
  2. Concurs de Creació audiovisual o conte audiovisual i il·lustrat.
  3. Concurs de Fotografia matemàtica.

La temàtica i fil conductor seran les pel.lícules.

Les categories establertes són les següents:

• Alumnat de 1r i 2n d’ESO.
  • Alumnat de 3r i 4t d’ESO.
  • Famílies, professorat i PAS

• El jurat seleccionarà tres treballs per categoria i modalitat.

• La data límit per entregar els treballs serà el 8 d’abril de 2019.

• El veredicte dels jurats i el lliurament de guardons tindran lloc el dia 23 d’abril en els actes dels 2ns Jocs Florals de la SINS Cardener al teatre Cal Gallifa.

• Els premis consisteixen en:
    • 1r Premi. dues entrades pel Kursaal (en funció de la programació).
    • 2n Premi: un llibre o lot de material plàstic
    • 3r Premi: material plàstic

MODALITAT A:  CONCURS LITERARI

BASES:

• Els textos poden ser en prosa o en poesia.
  • El tema és lliure.
  • Els treballs presentats poden ser individuals o col·lectius, i han de ser originals i de creació pròpia.
  • Els treballs hauran d’estar escrits en llengua catalana, castellana, anglès, francès o alemany.
  • L’extensió no pot ser superior a 3 pàgines (1000 paraules) o 50 versos.
  • El tipus i el cos de la lletra han de ser Arial 12.
  • El format ha de ser A4, a doble espai.
  • En el text han de constar el títol de l’obra i, a la part superior dreta de l’encapçalament,  la categoria i els noms i cognoms.
  • És imprescindible que els treballs arribin revisats i corregits.

MODALITAT B: CREACIÓ AUDIOVISUAL o CONTE AUDIOVISUAL I IL·LUSTRAT

Aquesta categoria vol promoure la creació literària, tot potenciant el treball interdisciplinari des dels àmbits comunicatiu, digital i artístic.

BASES:

• Tant la creació audiovisual com el conte han d’estar presentats en format de vídeo (amb una durada de 1 a 3 minuts) o en format de presentació multimèdia (no pot superar les 35 diapositives).
  • Les creacions han de ser originals. Les imatges que l’il·lustrin han de ser elaborades pels autors/es, en qualsevol tècnica plàstica. Tant en el format de vídeo com en el format de presentació multimèdia la banda sonora ha d’incorporar el relat oral de la història, els efectes sonors i els musicals (enregistrats preferentment pel grup participant o bé extrets de llibreries de música lliures de drets).
  • En el format de presentació es poden utilitzar diferents tècniques audiovisuals ( stop motion, imatges en format de vinyetes…). El text del conte ha d’aparèixer com a subtítols. Aquests han de ser revisats i corregits.
  • Es valoraran tant els aspectes literaris com els plàstics, els creatius i els tècnics.
  • No es valorarà cap treball amb músiques que vulnerin els drets d’autor. Si s’utilitza música d’altres aquestes han de figurar en els crèdits de la creació audiovisual.
  • El fet de participar en aquest concurs implica el coneixement i l’acceptació  d’aquestes bases en la seva integritat. L’incompliment d’alguna de les bases comportarà la desqualificació del treball presentat.

Podeu visionar un exemple en aquesta adreça:

MODALITAT C: CONCURS FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

BASES:

• Els participants cedeixen els drets de publicació de les fotografies a l’Institut Cardener
  • Les fotografies han d’estar fetes pels participants, han de ser originals, no es poden fer fotomuntatges.
  • Cada fotografia ha de tenir un títol que identifiqui la imatge i que faci referència al contingut matemàtic de l’obra. És important l’originalitat i gràcia en l’elecció del mateix.
  • El nom  de les fotografies seguirà l’exemple: ESO34_Espirals al cel.jpg
  • L’assumpte de l’enviament de la fotografia ha d’indicar el títol, el nom de l’autor i el nivell per al qual participa.

Us animem a totes tots a que hi participeu!